Pāradresācija

5. februāris. 2011

Vienā jaukā dienā radās nepieciešamība pāradresēt vairākus abonētos preses izdevumus. Interesantākais, ka tie abonēti trijās dažādās vietās, un visi pasūtījumi pērnā gada beigās tika veikti internetā.

Konkrēti: tika izmantoti Latvijas pasta abone.pasts.lv, abonēšanas centra „Diena” www.abone.lv un izdevniecības „Santa” portāla www.manizurnali.lv pakalpojumi.

Pirmkārt, vajadzēja atcerēties, kurā vietā kas abonēts, bet ar to tiku galā samērā ātri. Arī reģistrācijas paroles attiecīgajos portālos atradās. Sāku pētīt pāradresēšanas noteikumus. Visātrāk gāja ar manizurnali.lv. Tur noteikumus sameklēju un žurnālus pārreģistrēju bez kādas aizķeršanās. Drusciņ lēnāk gāja ar Dienas abonēšanas centru. Tur kaut ko nesapratu un uzrakstīju jautājumu e-pastā. Taču pēc tam pasērfoju pa portālu pamatīgāk un vajadzīgo atradu pati. Gandrīz tūlīt pēc tam, kad biju pāradresāciju noformējusi, atbilde pienāca arī no abone.lv.

Palika Latvijas pasts. Izrādījās, ka abonēšanu nokārtot internetā var, bet pāradresāciju – nevar! Tad jādodas uz pastu personīgi, ņemot līdzi abonēšanas kvīti, pasi, iesniegumu un zināmu naudiņu: 41 santīmu par katru abonēto izdevumu.

Vispirms abone.pasts.lv portālā mēģināju sameklēt savu kvīti, lai varētu to izdrukāt, taču parādījās uzraksts, ka „rēķinus saglabā 2 mēnešus” un logā bija tukšums. Par laimi, atcerējos, ka arī e-pastā tādai vajadzētu būt un atradu arī. Izdrukāju. Tagad atlika tikai ātrāk pamukt no darba un doties uz tuvāko pasta nodaļu, kur bija jāpastāv dzīvajā rindā – par laimi, ne pārāk garā.

Par pasi pasta darbiniecei nebija nekādas intereses, iesniegumu nelika rakstīt (ja neskaita parakstīšanos uz gatavas, tikko izdrukātas kvīts) un pati pāradresācija tika noformēta ļoti ātri. Samaksāju un aizgāju.

E-pastā biju norādījusi par pārāk īslaicīgo rēķinu saglabāšanu portālā. Jau pēc pasūtījuma noformēšanas lasīju atbildi, ka „ejot uz pastu pieteikt pārreģistrāciju, jāņem līdzi personu apliecinošs dokuments (pāradresāciju var veikt tikai tā persona, uz kuras vārda abonēts)”.

Viss it kā ir kārtībā. Taču joprojām brīnos: kāpēc Latvijas pastā pasūtīt preses izdevumus internetā nav problēmu, bet pāradresēt tos nevar? Apmaksāt pāradresāciju ar internetbankas starpniecību nav nekāda lielā problēma! Un kāpēc pārreģistrāciju var veikt tikai tā persona, uz kuras vārda izdevums abonēts? Iedomājos dažus savus kolēģus, kuri varbūt pasūtījumu izdarīja mājās, sēžot ratiņkrēslā. Ja nu viņiem jāpārceļas uz citu vietu, ko tad?

2011-05-03 11:40:17

Režīmi ar pastiprinātu kontrastu

Aa
Aa
Aa