Pa Augusta Deglava ielu un arī tiltu ar sabiedrisko transportu braucu ļoti bieži. Darbadienās tur korķi ir gan no rītiem, gan pēcpusdienās. Nav grūti iedomāties, kas notiks, kad satiksme pāri tiltam tiks slēgta.
Zinu, ka noslogotas ir arī pārbrauktuves pāri dzelzceļam pie Matīsa kapiem, un korķi veidojas ļoti neērtajā Vietalvas, Vestienas un Piedrujas ielas krustojumā. Tas nav krustojums, bet haotisks veidojums, kur prasīties prasās pēc apļa vai vismaz pēc luksoforiem.
Tagad jautājums, vai plānojot sabiedriskā transporta maršrutus, Satiksmes departaments ievēro pašu Pļavnieku, Dreiliņu un Dārzciema iedzīvotāju intereses? Cik nav rakstīts apkaimju grupās un arī departamentam, ka Pļavniekiem nav ērtu savienojumu ar Brīvības ielu Juglā, ka Dreiliņu iedzīvotājiem uz Berģiem vai Juglu ar sabiedrisko transportu ērtāk braukt… caur centru (jo uz centru autobusi kursē biežāk), bet esošie 15. un 31. maršruta autobusi iet reti un met pārāk daudzus līkumus, kas nelietderīgi pagarina braukšanas ilgumu tiem, kuriem jāveic tālāks ceļš.
Nav neviena sabiedriskā transporta maršruta, kurš no Slāvu tilta puses brauc pa Dārzciema – Gunāra Astras un Lielvārdes ielu visā garumā. Nav neviena sabiedriskā transporta maršruta, kurš no turienes brauc pa Andreja Saharova – Augusta Deglava – Ulbrokas un Šmerļa ielām. Nav neviena sabiedriskā transporta maršruta, kurš brauc pa Lubānas un Juglas ielām. Šeit posmā no Ēvalda Valtera ielas līdz Biķernieku ielai vispār neviens sabiedriskais transports nekursē, kaut gan tur nesen uzcelta IKEA un drīzumā tikšot celts vēl viens tirdzniecības un atpūtas komplekss.
Kad atklāja 58. autobusa maršrutu no Purvciema uz Vecmīlgrāvi (vasarā līdz Vecāķiem) priecājās ne tikai Purvciema iedzīvotāji, bet arī Pļavnieki. Piebraucot 16. trolejbusam, varēja redzēt, kā daudzi pasažieri pārskrien uz 58 autobusu. Taču atpakaļceļā abiem maršrutiem kopīgas pieturas nav. Kāpēc? 58. autobuss nez kādēļ izbrauc līkumu zem Zemitānu tilta – kāpēc šis līkums vajadzīgs? Kādēļ nevar braukt pa Gustava Zemgala gatvi taisni un pieturēt vienā pieturā ar 16. trolejbusu un 48. autobusu?
Tika izteikts arī priekšlikums pagarināt 58. maršrutu līdz Pļavniekiem – un tagad, kad Deglava ielas tilts tiks slēgts, tas būs vēl piecreiz aktuālāk. Pļavnieku iedzīvotāji vasarās grib braukt ne tikai uz tālo Daugavgrīvas pludmali, bet arī uz Vecāķiem, kas ir tuvāk, un uz kurieni nav jābrauc caur centru!
Šī nav pirmā reize, kad rakstu par sabiedrisko transportu un idejām maršrutu grozījumiem. Vienu rakstu joprojām var izlasīt manā blogā un tas savulaik tika sūtīts arī Rīgas satiksmei. https://www.apeirons.lv/ko-es-velos-pateikt-rigas-satiksmei/ Tas, ko rakstu par pieturvietām un daudzajiem zigzagu maršrutiem, ir aktuāli joprojām.
Savulaik man atbildēja, ka tie līkumi vajadzīgi tādēļ, ka cilvēki jāieved mikrorajonu centros, kur atrodas sabiedriskās iestādes. Atvainojos, bet tas bija svarīgi tad, kad visā rajonā bija viens “univermags” un viena poliklīnika, kurai gandrīz vai piespiedu kārtā bija piesaistīti visi tur deklarētie iedzīvotāji. Šobrīd veikali ir uz katra stūra, medicīnas iestādi var izvēlēties, un ar iestādēm var sazināties elektroniski.
Ar “Sabiedriskā transporta maršrutiem” es domāju galvenokārt autobusus un trolejbusus (tramvaju Pļavnieku pusē nav), bet ne maršruta taksometrus, jo tie bieži ātri pabrauc pieturām garām un neuzņem jaunus pasažierus, ja ir pilni. Ar ratiņkrēsliem tos izmantot ir pavisam problemātiski.
Sabiedriskā transporta karte – rajoni, kurus ietekmēs Deglava ielas tilta slēgšana.