Kā no Ķengaraga tiksim uz Pļavniekiem jeb Rail Baltica projekta apspriešana

4. decembris. 2020

Kā Rīgas iedzīvotāja un vilcienu pasažiere pieteicos Teams publiskajai diskusijai par Rail Baltica dzelzceļa līnijas konceptuālajiem risinājumiem Daugavas labajā krastā posmā no Rīgas robežas līdz Lubānas ielai.

Rail Baltica

Šis dzelzceļa posms, kurš ir tikai 4,9 km garš, man ir labi pazīstams. Pa Ogres dzelzceļa līniju braukts simtiem reižu. Bijušā Ērgļu atzara tuvumā 1991. gadā bija iekārtota tipogrāfija “Spiestuve”, kurā īslaicīgi pastrādāju. Tolaik ir iets pāri Jāņavārtu dzelzceļa pārvadam, kurš nu jau sen slēgts.  Pie Stopiņu novada robežas dzelzceļu šķērsojām pārgājiena “Rīgas robežu meklējot” laikā – tur nācās rāpties pāri trubām un līst cauri krūmiem. Pa Lubānas ielas pāreju ir iets, pa Slāvu tiltu staigāts.

Mūsdienās tikai šīs divas pēdējās dzelzceļa šķērsojuma vietas  un vēl pārbrauktuve Krustpils ielā ir legālas. Piecu kilometru garam posmam tas ir par maz. Taču, ceļot Rail Baltica, tiks gan izveidotas jaunas pārejas, gan pilnībā pārveidotas pašreizējās.

Lubānas ielas pārejas vietā iecerēts izbūvēt tuneli gājējiem un velosipēdistiem.

Lubānas ielas tunelis

Slāvu tiltam pārbūvēšot kāpnes.

Arī pie Jāņavārtu stacijas paredzēts tunelis ar garām rampām abās pusēs.

Tunelis pie Jāņavārtiem

Jāņavārtu tunelis

Pāri Krustpils ielai un daudzajiem sliežu ceļiem Rail Baltica sliedes pacelsies gaisā uz dzelceļa pārvada.

Krustpils ielas pārvads

Iespējams, ka būs jauna pāreja Aknīstes ielā, un pie pašas Stopiņu robežas būs jauna Sēlijas iela un tilts.

Slāvu tilta tuvumā būvēšot jaunu reģionālo staciju. Kurā pusē tā būs? Vēl nav zināms, jo pilsētplānotāji piedāvā divus variantus: gan uz centra, gan uz Akropoles pusi. Kāda tā būs? Arī vēl nezinām, bet apgaismojumu un ērtībām domāts tiks.

Stacijas ieeja

Publiskās diskusijas vēl turpināsies.

Arī jūs varat izteikt savus priekšlikumus!

 

Režīmi ar pastiprinātu kontrastu

Aa
Aa
Aa