Šis laiks – gan Covid-19, gan nemitīgais stress, gan citas lietas – izraisīja situāciju, kad dažādas veselības problēmas sabira viena pēc otras. Turklāt tādas, kuru risināšana nav atliekamas uz ilgu laiku. Nācās sēsties pie interneta un meklēt rokā dakterus: specialitātes, pieņemšanas laikus, cenas…
Tātad, Covid-19 laikā jāpiesakās attālināti. Datorā meklēju kādu konkrētu dakteri, pie kuras esmu bijusi jau iepriekš. Var atrast vārdu, uzvārdu, redzu info, ka sertifikāts pagarināts, pieņemšanas vietas adresi, arī reģistratūras stacionāro telefonu. Nav – iespējas sazināties ar SMS pa mobilo, e-pastā vai izmantot kādu reģistrācijas formu. Nav info par pieņemšanas laiku un cenām.
Labi, paskatīšos citus dakterus. Var taču tos mainīt. Atveru vietni piearsta.lv, izvēlos pilsētu Rīga, izvēlos specialitāti. Man izfiltrē 32 piedāvājumus. Uzvārdi alfabēta secībā. “Manējās” tur nav. Skaidrs, ka šīs specialitātes dakteru ir daudz vairāk nekā 32. Interesanti, kāpēc vieni sarakstā ir, citi nav?
Pati pierakstīšanās forma pirmajā brīdī šķiet labi saprotama. Kalendārs, norādīts tuvākais pieņemšanas laiks. Ar zaļu krāsu – valsts apmaksātais laiks, ar zilu – maksas. Skaidrs, ka maksas pakalpojumi vairumā. Uzklikšķinot uz pieņemšanas laika, ir jāielogojas portālā vai jāreģistrējas, ja tas vēl nav izdarīts. Labi, reģistrēšos. Izskatās, ka to var izdarīt arī ar minimālām datorzināšanām. Cilvēkus ar dzirdes traucējumiem, protams, samulsinās ailīte telefona numura minēšanai – bez iespējas norādīt, ka jāsazinās ar SMS. Bet tālāk sarežģītā parole, vertifikācija ar Smart-ID vai eID. Bez paskaidrojuma, ka kas tie tādi ir. Vai seniori un tie ar grūtākām galvām, attapsies? Samulsina arī tas, ka aiz pilsētas jāmin “rajons” – nevis apkaimes. Mana apkaime izvēlnē nav pat pieminēta (daudzas citas arī nav), un tā atrodas starp trim citiem lieliem “rajoniem”. Izvēlos to, kurai biežāk mūs pieskaita. Vai precīzāk nebūtu minēt konkrētu adresi, pēc kuras programma automātiski noteiktu, kurā apkaimē es atrodos? Bet adrese reģistrācijas formā prasīta netiek (???)
Pievēršu uzmanību pieņemšanas laikiem. Daži no dakteriem pieņem ik pēc pusstundas. Daži – ik pēc divdesmit minūtēm. Daži – ik pēc piecpadsmit minūtēm. Kāds no dakteriem apmeklētājus pieņem pat ik pēc desmit minūtēm(?) Atvainojos, man laikam saprašana par īsu: kā desmit minūtēs var konsultēt pacientu, ja problēma nopietna? Labākajā gadījumā kādu izziņu izrakstīt. Varbūt jāpierakstās uz vairākām vizītēm? Izskaidrojumu mājaslapā neatradu, kaut gan sadaļu “Kā lietot?” izpētīju.
Noklikšķināju uz kāda valsts apmaksātā pieņemšanas laika. Parādās iespēja ierakstīt piezīmi (tas labi) un brīdinājums, ka jāņem līdzi personas apliecinošais dokuments un nosūtījums pie speciālista. Tā man nav, un tas nozīmē reģistrāciju pie vēl viena daktera.
Vēlos meklēt to, taču nez kādā veidā esmu izlogojusies no portāla un man jāielogojas atkārtoti. Kopēju paroIi, kuru esmu kārtīgi pierakstījusi – bet tā neder! Portāls mierina, ka viss esot kārtībā, atsūtīšot pagaidu variantu. Atsūta pagaidu variantu, saņemu. Bet tagad autorizēšanās lodziņā parādās nevis e-pasta adrese, bet telefona numurs. Rakstu atsūtīto pagaidu variantu – neder ! Atsūta trešo pagaidu variantu – atkal neder! Par laimi, attopos nodzēst numuru un ierakstīt e-pastu. Tagad der…
Pārliecinos ka mana ģimenes ārsta sarakstos nav. Tātad, vai nu būs jāiet klātienē noskaidrot, cikos un kad pieņem, vai jāskatās maksas varianti.
Skatos maksas variantus. Šoreiz Uzmanību! Informē, ka par cenām jāsazinās pa stacionāro tālruni (atkal!), vai arī jāiet uz “iestādes profilu”. Nospiežu – bet vismaz konkrētajā lapā informācijas par cenām nav.
Beigu beigās es pierakstu tomēr veicu – kājām aizejot uz iestādi, kuru biju apmeklējusi jau iepriekš un piereģistrējoties pie lodziņa klātienē.
Iespējams, ka sekos turpinājums.