Kopš 2010. gada 1. marta Rīgas pilsētā ir ieviesta elektroniskā biļete jeb tā saucamais e-talons. Sākumā nelikos ne zinis, un transportā braucu kā iepriekš ar savu invaliditātes apliecību. Bet, kad Rīgas sabiedrisko maršruta kontrolieri man vairākas reizes „piesējās”, ka man nav biļetes, aizgāju un izņēmu savu personalizēto talonu, lai atvieglotu sev dzīvi.
Domāju, ka beidzot viss ir kārtībā. Braukāju gandrīz katru dienu reģistrējot savu personalizēto e-talonu, kurš man ir iedots ar termiņu uz pieciem gadiem. Ar šo e-talonu braukāju jau vairāk kā gadu, bet joprojām rodas konflikts ar Rīgas sabiedriskā transporta šoferiem. Iekāpjot transportā bieži paši šoferi, neprasot man, vai vajag biļeti, jau tiek izsista un izsniegta vienreizējā braukšanas biļete. Ja mēģinu iebilst, ka man tāda biļete nav vajadzīga, atbilde ir – Nē, braukšanas biļetei ir jābūt noteikti -, nemaz nepadomājot, ka man kabatā ir bezmaksas e-talons, kas paredzēts invalīdiem. Ja arī es šo biļeti nepaņemu, tad šo izsisto biļeti noliek kaut kur pie sevis.
Ir jau pagājis Gads! kopš ieviesa šo personalizēto e-talonu Rīgas teritorijā, bet joprojām sabiedriskā transporta šoferu attieksme visai vieglprātīga. Kāds pazīstams šoferis man teica, mums tas neko nemaksā – ja dod, tad ņem! To man ir teikuši arī kontrolieri! Tādā gadījumā rodas jautājums, kāpēc man vispār bija nepieciešams šis e-talons? Vai šī bezmaksas biļete valstij arī kaut ko nemaksā?… Bet varbūt tas tiek darīts, lai parādītu, ka invalīdi Rīgā ir ļoti „aktīvi” sabiedriskā transporta lietotāji!!!
Komentāri
2011-04-06 15:45:38
Edijs
2013-02-11 18:57:07
E-talons ir laba lieta, taču manuprāt kontrolieri nav savos uzdevumu augstumos, jo faktiski nekad neprasa e-talonu, taču kad tā nebija, tad teica, lai to uztaisu, jo tā būšot ērtāk